Producent bram Rakstal

Specjalizujemy się w realizacjach bram przesuwnych i bram skrzydłowych. W naszym portfolio znajdują się bramy dla lotnisk, fabryk, stadionów i gospodarstw rolnych o świetle wjazdu przekraczającym 20 metrów. Dzięki posiadanemu doświadczeniu gwarantujemy, że znajdziemy  najlepsze rozwiązanie pod względem ekonomicznym i technicznym.

Pon-pt: 7:00 do 15:00; 32-015 Kłaj; Stanisławice 266; Polska +(48)12-284-01-05 +48-602-470-870 biuro@rakstal.pl
Rakstal - Bramy i ogrodzenia

Bramy – Pytania i odpowiedzi

W dzisiejszym poście Bramy – pytania i odpowiedzi. Najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi. Mamy nadzieję, że pomożemy Państwu wybrać najlepszą bramę i ogrodzenie.

Czy zasięg skuteczny pilotów może być inny od zasięgu podanego fabrycznie?
Tak. Zasięg skuteczny pilotów zależy od wielu czynników. Może być ograniczony przez zakłócenia elektromagnetyczne. Wszelkiego rodzaju nadajniki GSM, linie wysokiego napięcia, stacje transformatorowe, stacje CB, konstrukcje metalowe, ściany betonowe itp. wpływają niekorzystnie na zasięg skuteczny pilotów.

Czy do każdej bramy można założyć napęd?
Generalnie do każdej bramy można zastosować napęd. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach.

  • Po pierwsze: nietypowe rozwiązania konstrukcyjne bram są droższe podczas instalacji napędu do bramy.
  • Po drugie: Tak przy bramach przesuwnych, skrzydłowych jak i garażowych trzeba zwrócić szczególną uwagę na jakość wykonania i zastosowanych podzespołów automatyki. Z biegiem czasu zwiększają się opory toczenia bramy, co z kolei powoduje, że części mechaniczne siłownika poddawane są coraz większym obciążeniom.
  • Po trzecie: należy zwrócić uwagę na jakość montażu Państwa bramy. Źle wykonana brama, krzywo zamontowana, nieprawidłowo wyważona może powodować nieprawidłowości w działaniu siłowników.

Jak mam otworzyć bramę przy awarii zasilania?
Większość urządzeń wyposażona jest w specjalny mechanizm umożliwiający awaryjne odblokowanie siłownika za pomocą kluczyków. W większości modeli napędów można zastosować opcjonalne akumulatory awaryjne. W przypadku siłowników do bram garażowych, montuje się linkę znajdującą się przy szynie prowadzącej. Uwaga! Zastosowanie takiej linki jest konieczne, gdy do garażu nie ma innego wejścia niż brama z napędem. Zawsze należy wymagać od instalatora zainstalowania linki odblokowania awaryjnego.

Czym różni się pilot z kodem dynamicznie zmiennym od pilota z kodem stałym?
Między kodem stałym i zmiennym istnieje różnica w wysyłanym sygnale. W drodze radiowej z kodem stałym każde przyciśnięcie przycisku pilota powoduje wysłanie takiego samego sygnału. Natomiast przy zastosowaniu kodu zmiennego każde przyciśnięcie przycisku pilota powoduje wysłanie innego sygnału. Sygnał zmienia się zgodnie z określonym algorytmem (regułą).

Czy potrzebne jest dodatkowe zamknięcie?
Dla napędów bram przesuwnych oraz garażowych nie. Natomiast napędy bram skrzydłowych czasem tak. Są przypadki, w których konstrukcja siłownika bramy skrzydłowej nie posiada blokady. Najczęściej zdarza się tak w przypadku napędów hydraulicznych. Należy wtedy zastosować dodatkowy zamek elektromechaniczny. W bramach skrzydłowych o skrzydle powyżej 2,5m nawet jeżeli jest blokada warto pomyśleć o zamontowaniu zamka elektromechanicznego. Długie ramię to długa dźwignia, która może być przyczyną łatwego „przepchnięcia” bramy i w konsekwencji uszkodzenia automatyki.

Czy potrzebne mi są fotokomórki?
Tak, i jeszcze raz tak. Fotokomórki to główny element zabezpieczenia bramy zamykanej automatycznie. Bez fotokomórek brama uderzy w przeszkodę znajdującą się w polu jej pracy. W zależności od zamontowanego modelu napędu zmieni kierunek ruchu lub będzie próbować zamykać się dalej. W jednym i drugim przypadku może dojść do kolizji bramy z pojazdem czy osobą.

Czy potrzebna mi jest lampa ostrzegawcza?
Zamontowanie lampy ostrzegawczej nie jest konieczne. Lecz warto pomyśleć o jej zamontowaniu szczególnie w miejscach ruchliwych lub z ograniczoną widocznością wyjazdu. Głównym zadaniem lampy jest sygnalizacja o pracy napędu i ruchu bramy.

Czy mogę samodzielnie zamontować napęd?
Tak. Warunki gwarancji udzielane są na urządzenie. Do zamontowania napędu nie jest konieczny wyspecjalizowany personel. Niemniej jednak istnieje szereg niuansów podczas montażu. Niewłaściwe zamontowanie napędu może być przyczyną uszkodzenia siłownika, bądź jego zbyt szybkiego zużycia. Serwis gwarancyjny jest w stanie taki przypadek ustalić. Wtedy koszty naprawy poniesie klient. Jest to jednak sporadyczny przypadek.

Czy napęd bramy wjazdowej może być uruchamiany z tego samego pilota co napęd bramy garażowej?
Tak. Nawet jeżeli napędy te są różnych producentów. Należy w takim przypadku zamontować dodatkową kartę radiową i zakupić piloty obsługujące odpowiednią liczbę kanałów.

Czy instalując napęd w bramie garażowej muszę zrezygnować z zamka?
Niestety, ale większość bram nie ma możliwości obsługi rygli. Podczas instalacji napędu należy zablokować zamek w pozycji otwartej. Niemniej jednak napęd blokuje bramę w pozycji zamkniętej i zwyczajne otwarcie bramy nie jest możliwe.

Jeśli mają Państwo problem z bramą lub napędem, polecamy nasz serwis napędów do bram, działamy na terenie miasta Krakowa i okolic.