Producent bram Rakstal

Specjalizujemy się w realizacjach bram przesuwnych i bram skrzydłowych. W naszym portfolio znajdują się bramy dla lotnisk, fabryk, stadionów i gospodarstw rolnych o świetle wjazdu przekraczającym 20 metrów. Dzięki posiadanemu doświadczeniu gwarantujemy, że znajdziemy  najlepsze rozwiązanie pod względem ekonomicznym i technicznym.

Pon-pt: 7:00 do 15:00; 32-015 Kłaj; Stanisławice 266; Polska +(48)12-284-01-05 +48-602-470-870 biuro@rakstal.pl
napęd beninca

Subiektywny przegląd napędów do bram

Przychodzi moment w którym człowiek zaczyna inwestować w luksusy, na które w początkowych fazach budowy czy pierwszych miesiącach mieszkania nie było nas stać. Zaczynamy rozglądać się, jak to ułatwić sobie życie i w co zainwestować. Wybór pada na udoskonalenie naszej bramy i zamontowanie napędu do bramy, tak aby już nie trzeba było wysiadać z auta w deszczu i zmagać się z nią. Luksus wielki, wygoda również, więc do dzieła. Na potrzeby zbadania tematu zakładam, że jestem laikiem w temacie bram, napędów itd. Osoba będąca laikiem w tematyce swoje pierwsze kroki skieruje do internetu w poszukiwaniu informacji związanych z tematem napędów do bram oraz samej automatyki oraz aby douczyć się w tym temacie na różnych forach i profesjonalnych portalach. Po przestudiowaniu wielu stron można odnieść wrażenie, że nasza wiedza jest większa, ale nie jestem przekonany, czy ta wiedza wystarczy, aby samodzielnie podjąć się wyboru odpowiedniego napędu. Niby wszystko wydaje się jasne, ale kilka rzeczy trzeba wiedzieć przez zakupem, a że cena niemała to zaczynamy się zastanawiać.

napęd beninca
Po pierwsze co trzeba wiedzieć:

  • rodzaj bramy – napędy są do bram przesuwnych i skrzydłowych (oczywiście wiem, jaki mam typ bramy i tu sprawa jest prosta);
  • zasilanie – mogą być zasilane prądem o napięciu 230V lub 24V (tutaj zaczynam się zastanawiać, co wybrać i jakie są różnice w tych napędach);
  • sprawność napędu (chciałbym najlepszą bramę, taką która może być często otwierana, ale czy warto przepłacać za wyższą sprawność, skoro bramę otwieram rano, jak wyjeżdżam do pracy, a potem jak wracam – nawet doliczając, że dziennie otworzę i zamknę ją jeszcze raz ekstra, to i tak jest to niewiele);
  • waga i wielkość bramy – to też nie jest trudne – przeważnie dane takie podaje jej producent – wystarczy poszukać;
  • światło wjazdu – bardzo ważne – dobrze by było, żeby brama mogła się zamknąć, a nie żeby został prześwit;
  • konstrukcja bramy, która musi pozwalać na zamontowanie napędu (wydaje mi się, ale to oczywiście moja subiektywna opinia, że brama jest solidna i można na niej zamontować automatykę) – przy konstrukcji ważne jest również to, czy brama przesuwna jest podwieszona czy też jeździ po szynie;
  • płynność pracy bramy – moje źródło wiedzy, czyli internet podaje, że brama musi chodzić lekko i samodzielnie, musimy mieć możliwość przesunięcia skrzydła bez większych problemów, zwłaszcza przy starcie i zamykaniu.

Po dokonaniu analizy wszystkich powyższych parametrów znajduję informację, że należy również wziąć pod uwagę, że ciężar bramy to nie tylko sama brama wraz z jej wypełnieniem, ale również trzeba wziąć pod uwagę to, że np. w zimie brama może być cięższa, na jesień może wiać silny wiatr i napęd będzie miał problem, aby poruszyć bramę i ją przesunąć. Po przeczytaniu tej informacji stwierdzam, że są pewne rzeczy z którymi trzeba zwrócić się do profesjonalistów i że nie chcę ryzykować dużych w moim odczuciu pieniędzy, a oszczędności mogą być iluzoryczne. Biorąc pod uwagę czas, jaki już spędziłem na poszukiwaniach odpowiedniego napędu i jaki będę musiał poświęcić, aby wybrać i kupić konkretny napęd, a potem go jeszcze zamontować to chyba lepiej będzie jak zajmę się tym, co umiem robić, a wybór i montaż napędu zostawię profesjonalnej firmie.